Is het verplicht om zonnepanelen te melden bij je energieleverancier?
Ik heb een ferrarismeter die terugdraaien kan.
Als je (meer) energie oplevert (dan dat je afneemt), dan draait de meter terug. https://supersola.com/is-mijn-meter-geschikt/ Ferraris meter: De Ferraris meter is een ouder model onder de energiemeters. Deze meter is analoog en heeft een draaischijf die TERUGDRAAIT bij teruglevering. Je kan dan ook de meter daadwerkelijk zien terugdraaien wanneer je op een zonnige dag veel energie opwekt en op hetzelfde moment weinig verbruikt. Echter zijn er enkele van dit soort meters waarbij de draaischijf wordt geblokkeerd bij het terugdraaien, deze zijn dat ook niet geschikt. Een draaischijf die geblokkeerd is kan je herkennen aan het symbool in de foto. Is deze niet te vinden op de meter, dan is de draaischijf niet geblokkeerd.
Soms zijn er twee dingen die mogelijk zijn, aangezien je vroeg: " hoezo terg gedraaid kan worden? " en de vrager specifiek de ferrarismeter noemde, nam ik aan dat dit principe je onbekend was. Dus vandaar dat ik het je uitleg. Ja jouw systeem bestaat ook, dat zal een slimme meter zijn, die later in de link benoemd wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.