Binnen hoeveel tijd moet een warmtepomp geplaatst worden?
Wij hebben een hybride warmtepomp besteld op 22-12-2022. Er werd verteld dat de levering ongeveer een half jaar zou zijn. Eind juni zou deze geplaatst worden (exacte dag weet ik niet meer) Paar dagen ervoor werden we gebeld met de vraag of we het konden verzetten i.v.m. een dubbele afspraak. Dat hebben we toen afgesproken op 7 juli. Op 5 juli kregen we een mail dat de afspraak niet door kon gaan want de pomp was niet geleverd. We hebben daarop de afspraak verzet naar 22 september. De pomp zou bij hun in de week van 28 augustus geleverd worden. Op 1 september heb ik gebeld of de pomp binnen was en kreeg te horen van niet. Er werd toegezegd dat we op de hoogte gehouden zouden worden want 22 september kwam dichterbij. Op 21 september (dag voor plaatsing) kregen we een mail dat ze er net achter waren dat de pomp niet binnen was. We hebben de leverancier gebeld en die gaf aan dat er vanaf hun kant enkele weken levertijd was. Dat is wat anders dan bijna 10 maanden. Ik denk dat er wat anders aan de hand is en het vertrouwen in het bedrijf is weg. Wil graag van de overeenkomst af nu. Kan dat of is dat te vroeg? Binnen hoeveel tijd is het redelijk dat de pomp geplaatst moet zijn?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.