Heeft het aanschaffen van zonnepanelen nadelige financiele gevolgen omdat je mogelijk als ondernemen gezien gaat worden?
"Als je zonnepanelen op je dak legt, word je in feite een mini-energiebedrijfje en daarmee ‘ondernemer’". Maar ik vroeg mij af of dit voor de toekomst financiele gevolgen kan hebben aangezien je dan als ondernemer wordt gezien door de overheid.
U hoeft zich niet te melden als btw-ondernemer wanneer uw jaaromzet met uw zonnepanelen maximaal € 1.800 is, de zogenoemde registratiedrempel. Dit is bij de meeste particuliere eigenaren van zonnepanelen het geval. U kunt dan geen btw terugvragen voor investeringen in zonnepanelen. Bovendien hoeft u geen btw-aangifte te doen en geen btw te betalen.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/btw-terugvragen-voor-zonnepanelen-ik-ben-particulier
Mijn nu 3 jaar geleden verhuisde buurman wilde op zijn nieuwbouwhuis veel panelen, nu weet ik werkelijk niet meer hoeveel maar hij vertelde dat ie er minder mocht anders werd ie aan geslagen als ondernemer, dus vraag na......
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.