Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom slaat mijn cv ketel in mijn apartement steeds uit door harde wind?

Sinds de storm van de afgelopen dagen slaat me cv ketel steeds uit en staat er een F op mijn thermometer, en heb ik geen warm water. Wanneer ik de ketel reset werkt het weer, maar na wat stevige harde windvlagen slaat het weer af

3 jaar geleden
in: Energie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Vrijwel zeker onvoldoende afvoer van rookgassen bij harde wind; waarschijnlijk zit er geen kap meer op je schoorsteen. Laat dit nakijken en zonodig repareren.
3 jaar geleden
Als er teveel wind in je rookgasafvoer waait, kan de rookgas er niet uit. Je ketel registreert dat de rookgassen blijven hangen en gaat door een ingebouwde veiligheid vanzelf uit, om te voorkomen dat alle rookgassen zich ophopen in je woning. Of omdat de rookgassen zich dan gaan vermengen met de zuurstof die nodig is voor een goede verbranding in de ketel.

Als het alleen incidenteel met dit soort storm voorkomt, dan zou ik er niet teveel drukte om maken. In het vervolg even rekening mee houden dat je gaat douchen voordat het hard stormt, of gewoon wachten met douchen tot morgenochtend als het weer rustiger weer is. Dat je ook geen verwarming hebt is lastiger. Gelukkig vriest het momenteel niet. Schaf eventueel een elektrisch kacheltje aan voor dit soort 'noodgevallen' in de toekomst.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing