Wat kan Ik doen als mijn slimme meter, volgens mij, niet goed werkt?
We zijn nov.2020 verhuisd. Hebben nu een slimme meter Edmi Atlas 10A. Het verbruik is volgens d ed meter gemiddeld zo'n 100kWh per dag. We zijn met 3 personen en hebben geen apparaten die stroom vreten. Vanavond, 2 tv's aan netflix en in 2 kamers licht. Volgens de meter gebruiken we in 1 uur 7 kWh.
Wat kan Ik doen?
Dan is de meter defect of iemand tapt stroom af. 100 kWh per dag / 4,166 kWh per uur
( 1000 impulsen/KWh >>> 4200 watt = 70 keer per 1 min ) jij zegt 7 kWh per uur
( 1000 impulsen/KWh >>> 7020 watt = 117 keer per 1 min ) Test zelf de meter:
* zet alles uit in huis, behalve 1 stopcontact groep.
* sluit een apparaat aan zoals een kachel of een snel koker 2000 watt
* kijk op de meter of bij load of 2000 watt wordt aangegeven
( 5,55 impulsen moet je tellen in 10 sec )
2000 watt continu aan = 1 kWh per 30 min Gewoon alle stroom groepen uit, en alleen de wasmachine groep aan voor je test.
( op tijd alles weer aan doen voor vriezer en koelkast na je test ) Klopt de meter echt niet dan kun je bellen om het te laten ijken.
mijn slimme meter geeft alleen hele kWh aan. Waar leidt je uit af dat deze meter wel decimalen telt.
Ik lees de meter van Frans1955 toch echt als 52504 kWh.
https://www.stedin.net/slimme-meter/overzicht-handleidingen
https://www.youtube.com/watch?v=B1CN_24y08A
Wellicht dat de decimale punt niet weergegeven wordt, maar dat is speculatie. Het zou wel een hoop verklaren iig. Hier een 10A OOK met decimale punt
https://www.youtube.com/watch?v=YqAsgdjP3HA
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.