Kan het verschil in energiemeters worden verklaard?
Sinds 4 jaar heb ik een slimme meter, maar omdat ik dat ding al meteen niet vertrouwde, heb ik ter controle er een analoge energiemeter achter gehangen, deze heb ik laten ijken en installeren door een erkend installateur. Al mijn stroom wordt dus gemeten door 2 meters. Mijn analoge meter had in het begin een afwijking (verschil) van 11 KW per 1000 KW.
(Minder dan de slimme). Maar dat verschil werd elk jaar groter! Nu zit ik al op een verschil van 85 KW per 1000 KW. Hoe kan dat worden verklaard?
Mijn vriend de installateur zegt dat dat iets met de snelheid van piekspanning meten te maken kan hebben, maar nooit zoveel verschil. De enige mogelijke verklaring die ik tot nu toe heb, is dat die slimme meter op afstand wordt gemanipuleerd om mij meer te laten betalen... Iets wat ik dus nooit zou kunnen bewijzen als het er op aankomt.
een foto van je verbruik volgens jou meter
een foto van je verbruik volgens hun meter daar zijn heel veel klachten over de slimme meter. jij bent u iemand met het bewijs dat het dus niet deugt. ik zou deze fotos ook posten bij meerdere blogs forums bewegingen tegen de slimme meter. zo zou je een steentje kunnen bijdragen tegen dit smerige spelletje
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.