Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het best mijn verfrollertje bewaren tot ik weer ga ververn?

Ik ben mijn keuken aan het schilderen. Kozijnen, deuren, muren en plafond. Hoe bewaar ik het best mijn gebruikte verfrollers en kwasten tot ik weer aan die bepaalde kleur toe ben? Ik vind het zo zonde om steeds een nieuw rollertje te moeten nemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (13)

inpakken in aluminiumfolie. Blijft wel een dagje goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een plasiczakje rollen, goed luchtdicht.

Toegevoegd na 49 seconden:
plasticzakje moet er staan.
mee eens sjaddie?? ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon in een boterhamzakje of een pedaalemmerzak.. plastic even goed om de roller of kwast drukken, hoe minder lucht er bij, hoe minder snel de verf op de roller uitdroogt. bij verf op waterbasis kun je de roller nog even extra bevochtigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In plastic zakje zo goed mogelijk luchtdicht en dat in de koelkast bewaren! Zo hard de verf bijna niet uit, en kan je hem zeker 3 dagen bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwasten kun je in een potje met water zetten. Ook als je lak gebruikt hebt, dan drogen ze niet uit. Voor gebruik even uitspoelen met terpentine en ze zijn weer als nieuw. Wel zorgen dat het water niet opdroogt want dan drogen je kwasten natuurlijk ook uit!
Rollers kun je even bewaren in een plastic zakje, maar ook daarin zullen ze hard worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon in een potje water zetten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wikkel het rolletje of kwast in de aluminiumfolie en leg het in de diepvriezer. Zelfs na een maand kon ik er zo mee aan de slag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een pot water.
Volgende keer even "uitslaan" en je kan 'm zo weer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd in aluminiumfolie wikkelen en koel wegleggen.
In water kan ook, maar dan heb je grote kans dat na lange tijd het metaalgedeelte gaat roesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een plastic zakje doen en dichtknopen zodat er geen lucht bij kan komen en dan in de koelkast bewaren zo word de verf niet hard. als het op waterbasis is gewoon uitspoelen en laten drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het rollertje eraf halen en in de verf pot doen.Ook geen kans op uitdrogen of roesten van de beugel.
Beroepsmatig doen wij altijd het rollertje in de verf.Kun je hem twee a drie dagen daarna gewoon weer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zilverfolie eromheen (hoeft niet perse:+ plastic zakje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien het rolletjes zijn voor lakverf (oliebasis) dan doe je er aluminiumfolie over en dan in de vriezer.

Indien het rolletjes op waterbasis zijn dan gewoon een natte doek eromheen en in een plasticzak doen en dichtbinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing