Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de bar op veiligheidsgroep en boiler belangrijk?

Hallo allen

Ik ben een nieuwe keuken aan het zetten en kocht een van marcke go aansluitset. Hierin zit een veiligheidsgroep (Watts BI15). Deze is blijkbaar 8 bar.

Ik had ook een Van Marcke go onderbouw boiler van 10L gekocht. Ik zie dat deze een maximale werkdruk heeft van 6 bar.

Ik probeer online op te zoeken of ik een nieuwe veiligheidsgroep moet nemen, maar ik vind van mijn huidige groep niet veel info. Bij andere groepen lees ik dingen van “openingsdruk 7 bar en max werkdruk 10 bar”. Ik vind niets van openingsdruk van 6 bar.

Ik vrees dat ik wat verloren gelopen ben hierin. Moet ik me blindstaren op die “6 en 8 bar”? Een Van Marcke Go installatieset zou wel OK moeten zijn voor een Van Marcke Go boiler of ben ik verkeerd?

Kan iemand me adviseren en eventueel een passende veiligheidsgroep doorsturen?

Alvast bedankt!

3 uur geleden
59

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De waterdruk Nederland varieert per gemeente.
Het gemiddelde ligt rond de 2,2bar.

Je aansluit set kan 8 bar hebben en je boiler 6 bar.
Die zijn dus sterk genoeg om de waterdruk te weerstaan.

Dus je hebt geen probleem.
Inbouwen die handel.
(Lees meer...)
een uur geleden
Bordensteker
13 minuten geleden
De waterdruk in het gemeentelijke waterleidingnet is geschikt voor laagbouw.
Voor appartementen hoger dan circa 13 meter boven het maaiveld, afhankelijk van de gemeente en de staat van het waterleidingnet, wordt de van buiten aangeleverde druk opgevoerd door middel van een hydrofoorinstallatie. Onderin een groep van hogere verdiepingen kan sprake zijn van hogere druk dan in de waterleiding die het gebouw binnenkomt, zodat er hoger in dat gebouw ook water met voldoende druk uit de kraan komt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding

Bekijk alle vragen in deze categorieën: