Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn vaatwasserslang op de koudwaterleiding van de keukenkraan aansluiten?

Hallo iedereen! Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn vaatwasser op de koude waterleiding in de keuken.

Mijn situatie is als volgt: Ik wil de koudwaterleiding bij de keukenkraan opsplitsen, zodat ik de slang van de vaatwasser direct hierop kan aansluiten. Ik heb alleen toegang tot de wateraansluiting waar de kraan direct op de muur is aangesloten (niet onder de gootsteen). Wat ik nodig heb is een manier om de koudwaterleiding vanaf de muur te verdelen in twee uitgangen, waarbij ik één uitgang gebruik voor de keukenkraan en de andere voor de vaatwasserslang.

De aansluitingen die ik denk nodig te hebben zijn:
- Ingang vanaf de muur: 3/8 inch
- Uitgangen voor zowel kraan als vaatwasser: 3/4 inch

Heeft iemand suggesties voor een geschikte adapter of splitter? Of misschien een specifieke naam of merk die ik in Nederland kan zoeken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Picture for question
172
Inekez1
2 uur geleden
Kun je een foto plaatsen van huidige kraan aansluiting? Zonder te weten hoe het nu zit is het moeilijk om goed advies te geven.
VastInGedachten
een uur geleden
Ik heb een foto toegevoegd.
TurfGraver
een uur geleden
Dat gaat zo niet lukken.
Anders komt je kraan een heel stuk van de muur af (en moet je ook warm water verlengen).
Thecis
een uur geleden
Het is op heel veel manieren mogelijk, maar geen zijn handig of wenselijk (omdat het er lelijk uit gaat zien). Zit er onder het aanrecht niet nog een aansluiting of zichtbare leiding?
VastInGedachten
een uur geleden
Er zit helaas geen andere aansluiting of zichtbare leiding onder het aanrecht.
VastInGedachten
48 minuten geleden
@Thecis
Het is een tijdelijke oplossing (voor 1 jaar), dus het maakt niet uit als het er lelijk uitziet.
VastInGedachten
46 minuten geleden
@TurfGraver
Heb je misschien tips over welke onderdelen ik nodig heb om beide leidingen te verlengen?
ronron1212
33 minuten geleden
Dat is geen klus voor iemand die er geen verstand van heeft zou maar een loodgieter vragen
tinus1969
29 minuten geleden
@VastInGedachten, is dit een huurwoning?
VastInGedachten
27 minuten geleden
@tinus1969
Ja

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding