Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (1)

Dat kan sowieso met een piepschuimsnijder. Je smelt dan eigenlijk door het piepschuim heen. Doe dit alleen met goede ventilatie, want het stinkt enorm en gezond is de gesmolten piepschuimlucht niet.

Als je een klein of dun stuk piepschuim hebt met grote bellen, lukt het ook nog wel eens met een superscherp afbreekmesje om glad en zonder 'kruimels' te snijden. Dat kan alleen als je een rechte lijn snijdt.
(Lees meer...)
Inekez1
een week geleden
samaiphon
een week geleden
dank u; vroeger had ik zo'n snijder zelf gemaakt met mijn soldeerpistool maar dat heb ik helaas weggegooid. zonde van het geld om zo'n piepschuimsnijder te kopen omdat ik slechts 4 sneden van 50cm moet snijden... ik zal wel eens proberen met een afbreekmes of met mijn decoupeerzaag wat helaas nogal veel stof en deeltjes zal opleveren.
Inekez1
een week geleden
Een decoupeerzaag moet je zeker niet doen! Dat veroorzaakt juist heel veel 'zaagsel' doordat de zaagjes opzij staande tandjes hebben. Het beste is een scherp mes, heel langzaam snijden, langs een lineaal, waterpas of iets rechts van metaal. Een nieuw (en dus scherp) afbreekmesje kost nog geen euro.
samaiphon
een week geleden
dacht ik ook al maar toch bedankt voor uw voorstel

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding