Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schildert een schilder voegwerk naast een betonlatei boven een raamwerk wel of niet mee?

Ik snap dat meningen verschillen maar is het eindresultaat netter MET of ZONDER verticale voeg mee te schilderen?

Zie foto.

Picture for question
4 maanden geleden
822
LeonardN
4 maanden geleden
Wat is nu je vraag exact? Schildert een schilder dat mee (uit gewoonte)?
Schildert een schilder dat mee op aanvraag?
Is het mooier als dat geschilderd wordt? Maar mijn vraag zou eigenlijk zijn is dat wel overschilderbaar (met dezelfde verf)? Het is overigens ook geen normaal voegwerk, maar iets als kit. Maar die voegkit moet dus een voeg voorstellen. Waarom vraag je je wel af waarom die imitatievoeg geschilderd moet worden en niet de werkelijke voeg waar de latei op ligt? En de voeg erboven? Stel je voor dat geen kit was gebruikt, maar een cementvoeg. Dan had je deze vraag opeens niet meer neem ik aan. Dus nee de voegkit schilder je niet mee, net zoals je de andere voegen niet meeschildert imo.
Edraket
4 maanden geleden
Normaalgesproken worden voegen niet geschilderd. Maar omdat deze gekitte voeg totaal afwijkt van het overige voegwerk, denk ik dat het eindresultaat beter is, als die voeg dezelfde kleur krijgt als de latei. Dit stuk muur oogt dan "rustiger"
Inekez1
4 maanden geleden
Het ligt er ook aan welk soort kit is gebruikt voor die voeg. Is het uberhaupt wel overschilderbaar? En met welk soort verf wordt de latei geschilderd? Als dat gewoon betonverf is (de meest logische keuze voor een betonnen latei), dan kun je niet met diezelfde verf de kit schilderen. De schilder zal dus in principe de voeg niet meeschilderen, denk ik. Als jij het toch geschilderd wil hebben, zal dat in dezelfde kleur met een aparte verf en eventueel primer moeten. Of het daar echt mooier van wordt betwijfel ik. De kit is dezelfde kleur en breedte als de overige voegen. Ik zou het gewoon grijs laten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding