Waar zijn deze specifieke lichtkoepels voordelig te verkrijgen?

Er staat geen leverancier o.i.d. op.
Ze zijn dubbel laags, en dit zat met soort plakrand vast aan elkaar, we dachten dat dit definitief aan elkaar vast zat, wat niet bleek te zijn.

Nu is na een paar dagen na demontage de onderlaag van de ruit vervormd door de zon/regen. We moesten het hout namelijk repareren en schilderen, dus de koepel lag er een paar dagen los naast. Hier kon hij dus blijkbaar niet tegen!? Nu dus opzoek naar een zoveel mogelijk hetzelfde soort. Aangezien ons dak een opstand + dakbedekking heeft voor deze lichtkoepel.

Picture for question
2 dagen geleden
Inekez1
2 dagen geleden
Als je zo'n koepel op een zwart plat dak legt in de zon, werkt het als een broeikas. Het wordt dan heel snel heel warm onder het koepeltje. Die hitte is de oorzaak dat de onderste laag is vervormd. In het vervolg een wit laken onder en over de koepel leggen, dan wordt het niet te warm. Onder andere bij deze webshop kun je een nieuwe koepel krijgen, in heel veel maten beschikbaar. Zorg dat je weet wat je moet opmeten voor de goede maat (dagmaat = binnenkant). Aangezien je eigenlijk alleen de binnenschaal nodig hebt, zou je kunnen vragen of die los verkrijgbaar is. Goedkoopste optie is kijken of je via marktplaats ofzo een tweedehands koepel in de goede maat kunt krijgen. Meestal is de buitenkant het meest beschadigd en juist de binnenkant nog wel goed. Bij jou net andersom, dus best kans dat je iets bruikbaars kunt vinden tweedehand.
Inekez1
2 dagen geleden
https://www.lichtkoepeltje.nl heeft veel keuze
Alex1995
2 dagen geleden
Heel goed en super bruikbaar advies @inekez1, bedankt hiervoor! Is het te proberen om de koepel nog te fixen door te verwarmen en terug te duwen? Of is dat haast niet meer te doen?
Thecis
2 dagen geleden
Dat is zeer moeilijk te doen. Theoretisch kan het, maar in de praktijk zal het nooit meer zo mooi recht worden als het was.
Inekez1
een dag geleden
Misschien met een mal? Waar je de vervormde koepel overheen of juist in legt? Dat moet dan wel precies passen en een gesloten mal zijn, anders krijg je een soort draadstructuur in je koepel. Ik geef het weinig kans van slagen, maar je kunt het proberen. Nu is het ding ook vervormd, dus baat het niet dan schaadt het niet. Als je maar zorgt dat de randen recht blijven.

Antwoorden (1)

Elk dakdekkersbedrijf kan dez lichtkoepel leveren.
jc54
2 dagen geleden