Welke kleur is dit(zie foto)?

De bedoeling is verf kopen die over eens komt met dit kleur(om laminaat mee te verven)

Picture for question
2 dagen geleden
1.3K
Antoni
2 dagen geleden
Neem de foto mee naar de verfwinkel, en laat je daar adviseren, zo raad ik je aan, @koraal19. Of neem zelfs een klein stukje van het hout van de foto mee! In een goede verfwinkel kan men elke kleur vinden of speciaal voor jou mengen!
tinus1969
2 dagen geleden
Is de foto kleurecht? Zou niet de eerste keer zijn dat de exacte tint verschilt tussen foto en werkelijkheid.
LeonardN
2 dagen geleden
@tinus Zeker weten doe ik het niet, maar ik gok dat de vrager de foto niet heeft gemaakt, maar enkel heeft gezien op een website.
In die zin maakt het niet uit of de foto kleurecht is. Aangezien de vrager de echte kleur niet kent. @koraal
Heb je de foto zelf gemaakt, of van internet geplukt?
koraal19
2 dagen geleden
van internet
Inekez1
2 dagen geleden
Op deze foto is niet 1 kleur. De kleuren variëren door het natuurlijke houtpatroon. De kleur die je ziet is afhankelijk van de oorspronkelijke kleuren in het hout (en dat verschilt per houtsoort), van de kleur van de beits die erop zit en het aantal lagen van die beits. Dezelfde beits op een andere houtsoort geeft een heel andere kleur. Dit effect kun je NIET krijgen op laminaat. Je kunt laminaat niet beitsen of transparant lakken. Je kunt het wel schilderen, maar alleen dekkend dus in een egale kleur. Je moet dan eerst een goede grondverf of primer gebruiken en dan aflakken met een dekkende verf. Het houtpatroon is dan niet meer zichtbaar. Je hele vloer wordt 1 kleur. Je kunt wel een kleurtint kiezen die past bij de vloer van de foto, maar het effect zal echt niet hetzelfde worden, ook niet een beetje. In de huidige vloer zitten wel 20 kleurtinten, van oranje-achtig tot paars-achtig bruin in lichte en heel donkere tinten.
Castle
2 dagen geleden
Er is een app (heb ik ook) de kleuren kan herkennen door de bekende kleurcodes. Schaduw, onderliggende houteffecten, etc kunnen allemaal van invloed zijn. Zoals Antoni zei kun je beter een stukje hout of foto naar de verfwinkel nemen . Hier kunnen ze vaak zelfs de kleuren mengen naar wens.
erotisi
2 dagen geleden
De kleur lijkt mahoniehout kleur
jc54
2 dagen geleden
Ik houd het meer op kastanje-bruin
koraal19
2 dagen geleden
Ik hoopte dat dit kleur tussen kleur keuze bij deze site zit: https://www.scanofloor-specialist.nl/kunststofcoat.html
ComputerDoggie
2 dagen geleden
De kleur Maroon?
LeonardN
2 dagen geleden
Ik hoopte dat dit kleur tussen kleur keuze bij deze site zit: https://www.scanofloor-specialist.nl/kunststofcoat.html Wijnrood?
Purperrood?
+zijdeglans Maar zoals al gezegd er zit nogal wat kleurvariatie in de foto, naast dat je dus je houtpatroon kwijtraakt.
koraal19
een dag geleden
laat focussen alleen op gedeelte waar cijfer 2 op staat
Z512099
een dag geleden
Kersenhoutkleur.
Castle
een dag geleden
Als ik ze met de app meet bij cijfer twee (donkere gedeelte) dan kom ik op 'Fire Brick' //Brown:Red RGB: 173, 16, 21. en RAL 3001 Signal Red
koraal19
een dag geleden
Dank jullie allemaal, ik vind ''RAL 3001 Signal Red'' in reactie van Castle beste match.
Inekez1
2 uur geleden
Ik zou er toch echt nog even 3 keer over nadenken voordat je een hele vloer egaal schildert in knalrood. Het eindresultaat is ook afhankelijk van de lichtval in je woning. Volle zon, schaduw, groenig licht omdat er veel bomen of struiken rond je ramen staan die het licht filteren of weerkaatsen? Ook de kleur van je muren en meubels hebben effect op hoe je de kleur van de vloer gaat ervaren.
Inekez1
2 uur geleden
In plaats van signaalrood zou ik eerder kiezen voor ossebloedrood, dat is veel geschikter voor een egale vloeroppervlakte dan een felle kleur. TIP 1: koop een grote plaat hardboard en schilder die eerst eens in de gewenste kleur. Die plaat kun je op verschillende plaatsen in je huis leggen om te kijken hoe de kleur overkomt. TIP 2: als je denkt de goede kleur te hebben, schilder dan eerst eens 1 vierkante meter van je vloer die onder een kast of bank komt. Afhankelijk van type v-groefje of naden in je vloer kan het geschilderde resultaat alsnog heel erg tegenvallen, zelfs als je tevreden bent over de kleur. TIP 3: overweeg meteen om gewoon een andere vloer te leggen, van laminaat, (klik)pvc of misschien vinyl. Is een investering, maar verf is ook niet goedkoop. Je heb een goede laag primer nodig en daarna minstens 2 lagen aflak met goede slijtvaste vloerverf. Met die verflagen zit je ook zo op 15 euro per m2 en voor dat geld kun je ook een nieuwe vloer leggen.

Antwoorden (1)

Kijk eens bij een doe het zelf winkel (gamma, praxis, karwei hornbach) voor zgn kleur kaartjes maakin het midden van een kleur met een perforator een gaatje en zoek zo'n een bijpassende kleur. Wordt lastig denk ik omdat de kleur die je laat zien volgens mij een beits is.
een dag geleden