Is het materiaal van onze plantenbak geschikt om zwart te spuiten met een spuitbus of geen hechting?

Ik weet niet wat voor materiaal dit is, dus kan er niet zo goed achter komen of dit geschikt is om zwart te spuiten met een spuitbus.

Hij staat buiten. Niet overdekt dus het moet tegen weersomstandigheden kunnen. Of zal de verf uit de spuitbus loslaten na regen en zon gezien te hebben?

En mits dit mogelijk is, vantevoren eerst schuren of slechts ontvetten en overspuiten?

En wat voor soort verf is hiervoor meest geschikt?

Picture for question
3 maanden geleden
HannekeJanssen
3 maanden geleden
Wat je moet doen hangt erg af van het soort materiaal. Steenachtig? Of iets anders? Staat de bak in de volle zon, of meer beschaduwd?
Alex1995
3 maanden geleden
Volle zon. Lijkt een soort kunst steen maar ik kan er niet echt achter komen. Als je erop klopt klinkt hij best hol.
Inekez1
3 maanden geleden
De oude 'verf' lijkt al wat af te bladderen. Of als het geen verf is, lijkt die witte laag wel los te laten. Ik zou het eerst goed schoonmaken, dan opschuren en alle losse stukjes erafhalen. Ook met een borsteltje door de kuiltjes en groefjes waar je met schuurpapier niet komt. Dan een goede primer erop en gewoon schilderen met een kwast en roller. Eigenlijk hetzelfde als je gaat doen bij de regenpijp, want ook dit moet je behandelen als een soort kunststof. Met een spuitbus breng je maar een heel dun laagje aan. Daarmee blijf je alle oneffenheden heel erg zien. Als je werkt met gewone grondverf en aflak met kwast en roller, komt er een wat dikkere laag verf op, waarmee de kleine scheurtjes en putjes worden opgevuld. Door de gladdere afwerklaag blijft het langer mooi.

Antwoorden (1)

alex1995 mij lijkt dat dit beton is hiervoor zou je dus betonverf moeten gebruiken. Kijk even bij de action. Zou buitenkant schoonmaken.
3 maanden geleden