Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schilder ik mijn kunststof regenpijp netjes?

Bijgevoegd een foto.

Welke stappen moet ik doorlopen qua poetsen ontvetten (schuren?) 1 of 2 lagen verf etc?

Graag willen we hem donker (ral9004), welke soort verf is geschikt en een goede prijs-kwaliteit verhouding?

Picture for question
5 maanden geleden
2.5K
tinus1969
5 maanden geleden
https://www.verf.nl/i/regenpijp-schilderen
Let vooral op geschikte primer/grondverf
Inekez1
5 maanden geleden
Het lijkt wel of de regenpijp is doorgezaagd, net onder het ophangbeugeltje.
Alex1995
5 maanden geleden
@tinus1969 dank voor de link!
@inekez1 scherp opgelet! Alleen heb ik deze even van internet als voorbeeld geplukt :) dit is bij mij niet geval gelukkig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Schilderen van regenpijpen is altijd een gedoe en het resultaat is soms maar even mooi. Wat je ook kan doen is de regenpijp vervangen door een nieuwe in de kleur zwart. Een zwarte pijp van 3 meter is 12 euro zag ik op internet. Vervangen van de pijper is een kleine klus.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
5 maanden geleden
Alex1995
5 maanden geleden
Hoi Alpha, dank voor het meedenken en het belichten van een mooi alternatief! Alleen hebben we voor ons huis 3 regenpijpen en ze zitten alle 3 tot onder grond, en 2 regenpijpen delen we met de buren. Aan een kant is de schilderklus al geklaard en die schilder had helaas geen extra tijd meer. Dus dacht ik kan het zelf waarschijnlijk ook wel. Maar hoe pak je het beste aan?
Alex1995
5 maanden geleden
Ik wil de regenpijp niet demonteren maar schilderen. Wat is hiervoor de beste manier?
Hallo Alex1995,
Ontvet de pijp met st Marc of Ammoniak met behulp van een schuurspons.
Daarna gronden met een primer geschikt voor kunststof,
Nu heb je een ondergrond waar een gewone lak overheen kan worden gezet.
Wel zou ik kiezen voor een lak op terpentine basis i.p.v. op waterbasis, deze blijft langer mooi en vloeit mooi strak weg.
(Lees meer...)
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding