Hoe voorkom ik kleurverschil tussen voor en achterhout tijdens schuren en beitsen van dit hekwerk?
Bijgevoegd een foto van houten hekwerk in een achtertuin. Last van groene aanslag, mijn doel is om het hout weer 'vers' en wat jaren weersbestendig te maken.
In huis gehaald:
-Elektrisch schuurmachientje (bosch), met opzet karton met schuurpapier (meerdere groftes, 40 t/m 200)
- Ontvetter (terpentine lijkt me de juiste optie? Heb nog meer in huis maar ben niet zo thuis in houtsoorten en welke bijhorende ontvetter de beste keuze is...)
- Borstel om stof en vuilvrij te maken
- Transparante schuttingbeits, kleurloos zijdeglans van sencys uit de bouwmarkt
Wie o wie weet de beste (of althans uit eigen ervaring een goede) manier dit klusje te laten slagen? Alle tips&tricks zijn welkom!
(En nog even wachten op 1 a 2 dagen geen neerslag natuurlijk...)
een dag geleden
heel simpel.. als je je vraag en plannen terug lees dan is er maar 1 antwoord mogelijk.
Hele schutting afbreken en de panelen uit elkaar halen. Alle planken geheel schuren... beitsen en weer in elkaar zetten.
Elke ander poging zal of de achter planken niet geheel kaal schuren en bij beitsen zal je druppels krijgen die je niet weg kan werken. Letwel op bij schuren van geimpregneerd hout dat ook het schuurstof de giftige stoffen bevat!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.