Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen om niet belazerd te worden door het klusbedrijf?

Wij willen een aanpassing aan de woning brengen wat ook flinke kosten met zich meebrengt. Het klusbedrijf vraagt een fikse aanbetaling. Omdat het een aanzienlijk bedrag is wat hij vraagt voordat hij aan de klus begint, ben ik aan het twijfelen geraakt. Hoe ga je om met dit soort situaties?

11 maanden geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Pas heel erg op met aanbetalen. Een normaal bouwbedrijf hoort geen grote aanbetaling nodig te hebben, om bouwmaterialen ed aan te schaffen. Normaal is een aanbetaling van 10% bij aanvang werk. Wil het bouwbedrijf meer, wees dan op je hoede. Dan is het waarschijnlijk verstandiger om uit te kijken naar een ander bedrijf.

In mijn omgeving hoor ik de laatste tijd steeds vaker verhalen over bouwbedrijven die of niks meer van zich laten horen of failliet zijn gegaan na het betalen van een aanbetaling. Ga er maat van uit dat je in zo'n geval al dat geld kwijt bent.

Bij 33n verbouwing is er overigens wettelijk niks geregeld over aanbetalingen.
AlphaLimaSierra
11 maanden geleden
De beste manier om niet belazerd te worden is door rond te vragen in he omgeving. Staat een bepaald klusbedrijf goed of juist slecht bekend bij je buren/buurtgenoten en vrienden/kennissen?
11 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing