Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een bakstenen binnenmuur wil stuccen, moet ik dan eerst een laag cement aanbrengen?

Ik heb een binnenmuur in mijn woonkamer die best wel groot is maar ook niet te groot is, het is van bakstenen en de bakstenen zijn vrij zichtbaar. Er zit ook geen verf op dus je ziet ook alles net zoals een buitenmuur van een woning. Mijn vraag is hoe kan ik het beste(goedkoopste) deze muur van de woonkamer klaar krijgen voor om te verfen? Kan ik meteen op het muur na het schoonmaken stucen of moet er een laagje van cement aangebracht worden

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je kan niet direct stuccen oo de muur deze moet eerst voorgestreken / voorgelijmd worden. Dit kan bijv met Knauf stuc primer voor zuigende ondergronden.
https://www.bouwmaat.nl/knauf-stuc-primer-geel-5-kg/product/0000384219?channable=0128be69640030303030333834323139d1&utm_campaign=shopping_bouwmaterialen_stucen_stucprimers&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&vat=in&gclid=CjwKCAjwsMGYBhAEEiwAGUXJaQjPPWKJs6kFcsgzP_H2tovRpaN_m-JCxWfM1nyRndvFFOgzJfZixBoCfnwQAvD_BwE
Dit is een 5 kg pot. De meeste bouwmarkten hebben ook een 1 kg variant. Insmeren met een blokkwast of roller, laten drogen en het kan gestuct worden.
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing