Hoe kan ik muurdispenser op de muur bevestigen zonder te schroeven?
Goeiedag,
Ik probeer een flessenhouder te bevestigen aan mijn muur om mijn eigen bar te voltooien.Bij het boren met een klopboor lukte het mij niet om goede gaten in de muur te boren, de muur zou te sterk zijn.
Nu vroeg ik mij af of er ook alternatieven zijn om deze flessenhouder aan de muur te bevestigen? Hij moet flink wat gewicht kunnen dragen want er gaan maar liefst 6 flessen in. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit makkelijk en goed kan bevestigen?
De muur is van stuc met daarachter beton.
Alvast bedankt.
Er is een heel groot verschil tussen een klopboor en een hamerboor. In principe zijn het beide betonboren, maar de hamerboor is verreweg het sterkst.
Een klopboormachine met de beste betonboor komt NIET door de harde beton; daar heb je echt een hamerboormachine voor nodig net een extra harde hamerboor. Met enige kluservaring weet je dat (verbrande betonboortjes, afgebroken betonboortjes en dan toch maar een hamerboormachine met speciale boor).
Ik denk, dat het probleem van deze discussie ligt in het feit, dat boor en boormachine voor veel mensen synoniemen zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.