Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Cilinderslot is doorgedraaid waardoor sleutel steeds doordraait maar slot niet opent, wat nu?

Ik kan de sleutel dus wel uit het slot halen, maar het slot opens niet. Ik kan de sleutel gewoon 360 graden doordraaien omdat het ronde gedeelte om het sleutelgat meedraait (zie foto)
De vraag is dus vooral: hoe kan ik dit repareren of hoe krijg ik mijn deur open?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het is mogelijk om een nieuwe cilinder in het slot te plaatsen. Cilinders met sleutel kan je kopen in een ijzerwarenzaak.
Het probleem is alleen, dat de cilinder zit vast geschroefd met een lange schroef vanaf de kopse kant van de deur. De deur MOET dus open, anders kan je daar niet bij.
Verwijder de scharnierpennen uit de deurscharnieren (heeft alleen zin, als je geen veiligheidsscharnieren hebt die met een pen in het kozijn sluit) en til de deur uit de kozijn. De cilinder vervangen is eenvoudig te zien op de youtube- video onder de eerste link.
Als dit allemaal niet lukt, omdat de deur te veel beveiligd is toch een slotenmaker laten komen. Deze kan altijd de cilinder uitboren en vervangen. (tweede link)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing