Waarom heeft een ultrasone muizenverjager geen effect?
Al een tijd geleden hoorde je duidelijk geschraap en getrippel boven het plafond van de zolder. Vandaar dat we een ultrasone muizenjager hebben gekocht (Nature 6060108).
Terwijl deze op zolder vrij geplaatst is, heeft dit apparaat blijkbaar weinig effect.
Wat zou hiervan een reden kunnen zijn? Bij de testknop inschakelen (die voor menselijk gehoor wel hoorbaar is) hoor je wel heel hard geluid, dus hij werkt denk ik wel, alleen niet tegen de vermoedelijke muizen onder het dak.
Het geluid klinkt de laatste tijd als geschraap en begint rond 22.30 steeds en gaat makkelijk de hele nacht door tot ca. 5 uur, vrijwel iedere avond/nacht.
Wat zou ik hieraan kunnen doen (zonder gebruik van muizenvallen/vergif)?
https://www.allestegenongedierte.nl/pest-stop-muizenval-trip-trap.html?gclid=Cj0KCQjwoKzsBRC5ARIsAITcwXHy7-jiyWfCmrDWeUpo9bsTVGVDziVleKwcmlqzO4y-gOawvzj3f9YaAqgYEALw_wcB
Je kunt natuurlijk proberen om alles diervriendelijk op te lossen, maar muizen, ratten en mollen blijven komen, een beetje afhankelijk van de omgeving waar je woont. Het ongedierte waar ik nu last van heb (in de tuin en aan een brede watergang) pak ik nu wat rigoureuzer aan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.