Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Structuurverf verwijderen?

Ik heb structuurverf in m'n kamer, muren met dat puntjesgeval, en dat wil ik eraf hebben. Wat is de goedkoopste manier hiervoor?

Toegevoegd na 5 minuten:
Heb met een stoeptegel aan de muur gekl**t.. heb volgens mij de muur beschadigd want ik zie cement... :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kan het nog steeds met een klinker proberen,
dat stukje waar je nu cement ziet, kan je laten fiksen.
Als je het een beetje glad krijgt (een paar putjes is niet erg, uitstekende puntjes wel) dan kan je glasvezelbehang erop doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
ook als je met muurglad aan de gang gaat is het slim om eerst de ergste puntjes wat gladder te krijger, dan hoeft er een minder dikke laag op en dat scheelt behoorlijk.
(er zijn trouwens ook veel negatieve verhalen over muurglad)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het enige wat echt helpt is het laten stucen van de muren. Dat kost een paar honder euro en je hebt een perfecte kamer. Zelf doen kan ook, qua materiaal kost het niets (gips met name), maar het is een flink karwei en er is veel ervaring nodig om dit goed te doen.

Voor kleine oppervlakten heb je bij de bouwmarkt wel kant en klare opvuller, maar voor grote vlakken zou ik er niet aan beginnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou natuurlijk kunnen proberen de muur glad te schuren. Probeer eens een ruwe hardstenen straatklinker. Breng die met ronddraaiende bewegingen over het stucwerk. Dat kan werken als de structuurverf fijn is (geen granol).

Google maar eens op Structuurverf verwijderen, dan krijg je dezelfde soort tips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk schuren met een speciaal daarvoor bedoelde schuurmachine. Dat geeft wel erg veel stof, maar is redelijk goedkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.muurglad.nl/

Als je op dze link klikt, zie je een demofilm die laat het je zien! Je kunt hem makkelijk glad maken met "Alabastine muurglad".

Toegevoegd na 4 minuten:
Om de film te starten moet je op het kleine pijltje rechtsonder klikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou beginnen met een muurschuurmachien te lenen / huren. Die hebben een afzuiger & geven relatief weinig stof. Als je eea grof hebt afgeschuurd, een alabastine egalisatie product halen. Opstrijken met een blokkwast, afstrijken met een spackmes. Word je muur weer snoeiglad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing