Kan ik mijn bed 1 cm schuren ?
Hoi allemaal. Ik wil mijn bed in de breedte van mijn slaapkamer plaatsen. Het bed is jammer genoeg 1cm te lang. Dus bed is nu 203. Ik dacht misschien kan ik met een schuurmachine het bed 1cm schuren tot aan 202 zodat mijn bed toch in de breedte gaat passen.
Wat denken jullie? Kan dit? Of ga ik het bed verpesten???
Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt
Dan beter eerst met een cirkelzaag gleuven van bijna 1 cm diep maken. Waarschijnlijk verpest je het bed, zowel de constructie als het uiterlijk.
Wat ik zou doen. (gokje wat ik heb het bed niet gezien) Als het bed in elkaar zit:, bij het voeteneind een plank of balk over de breedte aan de onderkant tegen de zijkanten aanschroeven.
Als je het voeteneind er dan vanaf haalt blijft het bed verder stevig in elkaar.
Poten eronder maken, eventueel twee lege bierkratten als dat toevallig past.
Opbouwen te plekke moet lukken. Plan is afhankelijk van de dikte van kop en eindschot, als dit voldoende dikte zou ik van beide kanten 0,75 cm af laten frezen bij een timmerbedrijf. Zij kunnen je ook advies geven of het met de dikte van de platen haalbaar is qua stevigheid, daarnaast hebben ze de apparatuur.
Mocht je later gaan verhuizen en de einden weer in zicht krijgen, kun je het hele bed in de kleur schilderen die je dan leuk vindt. Suc6 met het project, laat weten of het gelukt is, en hoe je het gedaan hebt
Dan zal de optie nog zijn de plinten verwijderen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.