Welke kit kan ik gebruiken om de ladegeleiders in het vriesgedeelte van mijn koelkast te repareren?
De laden in het vriesgedeelte van mijn koelkast staan op richels die deels zijn afgesleten waardoor de lade niet terugschuift. De richels bestaan uit een laagje hard plastic van een mm di , dat afbladdert. Onder het plastich zik piepschuim dat ikgedeukt lijkt.
Is er kit die tegen vriestemperatuur is bestand, waarmee ik de richels weer in model en glad krijg?
Toegevoegd na 6 dagen:
Dank voor de reacties en heldere uitleg! Gezien het gewicht van de laden denk ik dat het toch beter is een nieuwe koelkast te kopen...
Zal een hard oppervlakte moeten hebben.
Denk aan iets als polyester, voorbeeld:
https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/bouwstoffen/reparatiemiddelen/alabastine-polyesterreparatie-set-250gr/0284406?
Ik adviseer je een andere vriezer aan te schaffen, mogelijk tik je bij de kringloop voor een klein prijsje, een betere dan deze, op de kop.
Het moet twee componenten zijn, dat wordt keihard en kan je achteraf schuren. Als er veel weg gesleten is, kan je er een latje o.i.d. in duwen. Wel opletten met de temperatuur. Bij -18 zal het mogelijk niet uitharden. Ik gok dat het vriesgedeelte boven de 5 a 10 graden boven 0 moet zijn. Met een beetje pech werkt het koelgedeelte dan ook niet meer en heb je dus een paar dagen geen koeling.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.