Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke speciale scharnieren kan ik gebruiken om dit probleem op te lossen?

Ik heb voor mijn bakfiets uit aluminium een bak gemaakt en een bijpasswnd deksel, maar ik kom er maar niet uit hoe ik een scharnier erop monteer en welke scharnieren ik het beste kan gebruiken. Ik dacht dat het een fluitje van een cent zou worden maar het lukt niet omdat teveel opening tussen deksel en bak overhou. Ook al zou ik die opening opvullen met iets als rubberstroken, dan nog gaat het niet zomaar omdat ik dan het deksel niet meer kan openen...
Iemand een tip alsjeblief?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Gewone standaard scharnieren van de bouwmarkt. Ze moeten dat wel buitenwerks geplaatst worden, met de scharnier-pen naar buiten. Dus deksel dicht, scharnier aan deksel en zijwand bevestigen en de deksel kan open en dicht en sluit als zonder scharnieren.
jc54
8 jaar geleden
Pianoscharnieren over de hele lengte van de deksel.
Afhankelijk van de dikte en stevigheid van bak en deksel kun je er een extra latje tegen zetten. Maar ik neem aan dat je de randen al hebt verstevigd. In een houten latje hebben schroefjes wellicht genoeg houvast. Anders zul je met kleine boutjes moeten werken of de boel met popnagels aan elkaar zetten.
Inekez1
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing