Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe een gat van 7cm door de muur boren ?

Ik wil een gat van 7cm door de binnen en buitenmuur boren , Dit moet voor een airconditioner die ik gekocht heb , 1 gat laten boren kost 120 euro , en denk dat dit veel goedkoper kan als ik het zelf doe , wie kan me hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Twee methodes. Met wat je in huis hebt; met een lange betonboor en een hamerboor een cirkel van 70 mm gaatjes prikken in de muur, zo dicht mogelijk bij elkaar. Daarna met een steenbeitel en een vuistje alles binnen de cirkel weg tikken. Levert niet het mooiste gat op, maar is wel heel goedkoop. De tweede methode; een bi-metaal gatzaag van 70mm met een opspandoorn (boor). Hiermee boor je op lage toeren heel rustig een net gat dwars door je muren. Zodra je de "bodem" van de gatzaag hebt bereikt het deel binnen de cirkel eruit tikken met steenbeitel en vuistje. Daarna in het ontstane gat weer zo'n stuk diepte boren. Zorg ervoor dat zodra de boorpunt aan de andere kant van de muur er uit komt, je aan die kant verder gaat zodat er geen stukken van de muur uitbreekt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing