Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik een gebarsten vaas terug waterdicht krijgen?

ik heb een prachtige vaas waarin, uitgerekend onderaan (niet in de "poot", maar ongeveer een cm erboven) een miniscuul barstje zit doordat ik er per ongeluk met iets tegen getikt heb. Omdat het heel dik glas is dacht ik dat het geen kwaad kon, maar helaas komt er druppelsgewijs water uit.
Kan ik daar op de één of andere manier iets aan doen, zodat de vaas terug waterdicht is?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Een flinke klodder secondenlijm op de gehele barst aanbrengen. Aan één kant is noodzakelijk, maar als je erbij kan is 2 altijd beter .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eerst goed schoonmaken en kurkdroog laten worden.

Dan een heel dun lijntje goede kwaliteit secondenlijm aanbrengen met het puntje van een tandenstoker langs de gehele barst. Dat kun je doen door een druppel secondenlijm op iets te leggen dat weg mag, en dan het puntje van de tandenstoker in de lijm te dopen en dan door de barst te halen. Eventueel eerst schilderstape vlak langs de barst leggen voor als je uitschiet.

Secondenlijm met tandenstoker aanbrengen werkt bijvoorbeeld ook goed bij oude brillen waarvan de glazen niet meer goed aan het montuur zitten en andere toepassingen waarbij je dunne lijntjes nodig hebt.

Toegevoegd na 2 uur:
P.S. Als je erbij kunt en het goed kunt zien dan natuurlijk wel aan de binnenkant aanbrengen, en dan kun je uiteraard ook meer secondenlijm gebruiken als je wilt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing