Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onderaan mijn Veluxramen, in de hoeken, bladdert het verf eraf. Kan het kwaad om dat pas volgend voorjaar opnieuw te verven?

Ze zeggen dat Veluxramen niet kunnen rotten, is dat waar? Ik zou het verven gráág uit willen stellen omdat ik zojuist een gigantische verfklus achter de rug heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Velux dakramen kunnen rotten, zeker de oudere dakramen. De grenen Velux dakramen kunnen vocht opnemen, hierdoor kan het zijn dat het hout te vochtig was toen het geschilderd werd, waardoor er schimmel is ontstaan tussen de verf en het hout. Omdat dat vocht nu niet weg kan door de verflaag, is de kans groot dat er houtrot ontstaat in het hout. De verf is gaan bladderen, dan is het zeer aannemelijk dat het hout te vochtig was. Hopelijk is het kozijn in het voorjaar nog te herstellen, haal het rot ruim weg, in de bouwmarkt zijn producten te koop om de plekken waar het houtrot zat te herstellen, als je dat gedaan hebt gebruik dan menie als grondverf voor het lakken, zorg dat het hout volledig droog is voordat je aan deze klus begint.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing