Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk gereedschap heb ik nodig om een draagbalk (poutrel) 2.5meter hoog te heffen?

Ik wil een draagmuur weg doen en moet daardoor een draagbalk steken. Deze weegt 150kg en moet in het uitgekapte gat komen.
Hoe krijg ik zo'n zwaar element naar boven getilt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Met drie potige vrienden til je die er zo in, met een paar stempeltjes stabiliseer je hem op zijn plek.

Toegevoegd na 7 minuten:
Stempels kun je huren bij Boels, Gamma, Karwei of Bo-Rent
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met een kraan maar dat zal waarschijnlijk niet gaan.
Ik zou er iemand bijhalen die dit al eerder gedaan heeft want zo'n gewicht naar hoogte brengen is niet verstandig en behoorlijk risicovol. Er kunnen behoorlijk grote momenten optreden die moeilijk in de hand te houden zijn.
Misschien is een kleine heftruck een oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorg dat je steunbalken plaatst, om het, om het plafond en de vloerbalken te ondersteunen, huur een speciale draagarmlift bij Boels, zorg dat je 3 á 4 sterke mannen/vrouwen bij je hebt, voor het geval deze nodig zijn.
Denk er ook aan dat je een vergunning nodig hebt voor deze klus.

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat hier om een draagmuur voor het slopen van een draagmuur is meestal wel een bouwvergunning nodig. Informeer bij je gemeente
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lijkt misschien een beetje raar, maar vier personen kun je niet tegelijkertijd in de ogen kijken, dus je ziet niet wat de andere twee doen. super gevaarlijk; dus met twee man. klinkt misschien raar maar uit ervaring weet ik wat er mis kan gaan. En goed fout.... .Je moet geleidelijk de balk naar boven brengen stap voor stap. Over balken naar boven schuiven, of een stellage bouwen waardoor langzaam de balk boven krijgt. Niet forceren op het gemak. schouders eronder.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je geen familie of vrienden hebt kun je een kanalenlift huren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing