Komen er asbestdeeltjes vrij bij een Luik van een Kruipruimte?
Hallo Allemaal, ik heb gisteren het luikje geopend van de kruipruimte. deze moest ik op een betonnen vloer leggen en dan schuiven over de grond.. Nu ben ik bang dat hierdoor asbestdeeltjes zijn vrijgekomken? Wie o wie kan mij geruststellen.. Zit er heel erg mee en raak bijna in paniek. Volgens de brief van de woningbouwvereniging bevat dit luikje hechtgebonden asbest.
Wie o wie kan mij geruststellen?
Er wordt te dramatisch gedaan over deze zaken zodat mensen buiten proportie gaan reageren. De gevaren bij grote flats zaten hem in mogelijke verwijdering waarbij een hoop vezels zouden rondvliegen bij zagen en afbraak. Nu doet iedereen plotseling panisch bij een simpel plaatje. Niet nodig!
Hechtgebonden asbest.
De naam zegt het al: het asbest zit redelijk goed vast in de plaat.
Het kleine beetje wat er vrij gekomen zou kunnen zijn, kan je vergelijken met het roken van een paar sigaretten, Daar krijg je niks van. Dweilen is een goed idee.
Stofzuigen of een stoffer en blik liever niet. (maar ook als je dat gedaan hebt kan het weinig kwaad)
Zeker voor zoiets wat eenvoudig te vervangen is.
Anna82. Je draaft door, als je mijn dochter was zou ik zeggen: stel je niet aan, doe gewoon, je bent al aan alle kanten gerustgesteld.
Al je onrust en paniek is totaal overbodig.
En geen kleren weggooien, dat is helemaal niet nodig.
Maar ook bij 1000x zo veel is de kans op ziek worden in jouw geval vrijwel nihiel
Vroeger zat er in heel veel dingen asbest en niemand werd daar ziek van.
Maar mensen die vroeger in een fabriek werkte die dagelijks asbest naar binnen kregen, daar ging het fout.
Of in werkplaatsen waar er in werd gezaagd en geboord, dat is gevaarlijk.
Zoals je al eerder is verteld: Het probleem is je angst, niet de asbest.
Wanneer je zegt dat je helemaal gek wordt van de angst, dan is het tijd om daar hulp bij te zoeken. Je weet dat je angst irreëel is. Toch kun je jezelf niet kalmeren. Daar heb je hulp bij nodig.
Bespreek je angst met de huisarts. Die kan je eventueel verwijzen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.