Hoe kan ik de rookmelder in mijn studentenhuis afdekken?
Ik woon sinds kort in een studentenhuis en omdat daar meer dan 5 mensen wonen is het wettelijk verplicht een aantal rookmelders te plaatsen. Echter was mijn huisbaas erg creatief met het plaatsen: er hangt in elke hoek van het huis een rookmelder en ja: ook schuin boven het fornuis in de keuken op zolder (keuken staat op overloop tussen 2 kamers). Dit is een ontzettend kleine ruimte zonder afzuigkap. Tijdens het koken richt ik een ventilator op het luik in het dak en zet het luik open zodat het toch nog iets van ventileert. Ook zet ik mijn kamerdeur open en de ramen in mijn kamer. Echter is dit niet altijd genoeg, wat resulteert dat het alarm nog wel eens loeihard af wil gaan door het hele huis en ik dan 2 trappen naar beneden moet rennen om het ding uit te doen.
Nu was mijn eerste gedachte: kan dat ding niet afgedekt worden tijdens het koken of voor altijd? Het is een enorm onhandige plek en de ruimte is eigenlijk al veel te klein om te koken (ong 4 m2). De huisbaas is er nooit dus hij zal het niet echt merken. Hoe kan ik de rookmelder goed afdekken? Dus niet met een zakje en plakband in de weer moeten steeds...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.