Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je volieregaas (19x19x1.45mm dik) superstrak spannen over een lengte van 8 meter?

Ik ben met een voliere bezig en wil hier mooi strak mijn gaas op spannen. Het is gaas met een maaswijdte van 19x19mm en is 1.45 mm dik.

Hoe krijg ik dit gaas er mooi strak tegen zodat ik het kan vast zetten?

Maw hoe span ik dit gaas het beste op zonder het te beschadigen?

Toegevoegd na 4 uur:
Het gaas is 1 meter hoog en zit op een rol van 25 meter.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is niet mogelijk zo een lang stuk superstrak te krijgen.
Als je te weinig er aan trekt, gaat het hol of bol staan, trek je er te hard aan, dan rekt het gaas uit en krijg je golven in het gaas.
Je moet toch overwegen er palen tussen te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan het beste door een stuk gaas van 8,30 meter te nemen. (ik ga even uit van 2 mtr hoog) en het dan aan de eerste paal over de volle 2 meter vast te zetten de laatste 20 cm op te rollen op een stok of buis van 2 meter, dan kan je die stok met spanners of touw op 4 of 5 plaatsen strak zetten voor je over de lengte van 8 meter het gaas gaat vast zetten. wat ook stevigheid aan het gaas geeft is een dikkere staaldraad van zeg 4 mm op 1 meter hoogte, en dus 8 meter lang met een spanner tussen de palen zetten waar je het gaas met kleine draadje om de 30 cm aan vast kan zetten. hier zal je er wel op moeten letten dat je palen zwaar genoeg zijn, zodat je ze niet krom trekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tussen elke 2 meter een houten paal of metalen pin in de grond slaan en vastbinden aan het gaas!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing