Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik erachter wat voor soort muur ik heb? En wat voor schroeven heb ik voor deze muur nodig om er een open kast aan op te hangen?

Ik heb een open kast "KALLAX" bij de Ikea gekocht en wil deze aan de muur ophangen. Alles is erbij geleverd behalve de schroeven waarmee je de kast aan de muur kunt hangen omdat dit afhangt van wat voor soort muur je hebt. Hoe kom ik erachter wat voor soort muur ik heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Doorgaans kan je aan de structuur van de muur wel zien en/of voelen of die van hout is, van steen of van gips? Vervolgens kan elke doe-het-zelf-zaak je advies geven (ze zijn klantvriendelijk en geven service want willen zich onderscheiden van de concurrent) welke spijkers, haken, boren je hier het best op kan gebruiken. Soms kan je ook verlijmen, bij voorbeeld bijeen oneffen structuur, en dan eventueel hout (latten) lijmen op de muur (vraag ook in dat geval welke lijmsoort je het best kan gebruiken voor hout + steen of gips) om dan op het hout haken te bevestigen/ de kast vast te schroeven...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing