Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de plinten met uitsparing en klksysteem ook vastplakken met montagekit? Ga een stuk sneller....?

Het betreft hier het merk Cando (1280)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Is mogelijk,maar het demonteren is dan later wel een stuk lastiger!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem.
AlphaLimaSierra
15 jaar geleden
Zou je kunnen doen, maar hoe ga je dat doen? Ga je het aan de onderkant vastzetten zodat het aan de vloer wordt vastgekit? Want dat moet denk ik geen probleem zijn, begrijp alleen het nut niet zo. Want ik ga er dan ook vanuit dat je geen isolatievloer gebruikt. Maar bijvoorbeeld rechtstreeks vastkitten aan het spaanplaat.

Wanneer je de kit wilt gaan doen in de messing en groef (dus het kliksysteem) dan vraag ik mij af of dit handig is. Probeer het eerst even. Want misschien als je teveel zet en het droogt op dat er een naat ontstaat omdat het hard wordt. Ik denk het eerlijk gezegd niet maar probeer het even anders heb je net de hele vloer gedaan en heb je overal naden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Cando 1280 is een muurplint die met slagschroeven of montagekit gemonteerd kunnen worden. Als je kit gebruikt moeten de muren wel vlak zijn, want anders heb je kans op kieren. Dit kan natuurlijk verhopen worden door de plinten aan te drukken, maar dat is vaak lastig op te lossen. Ook kun je bij kieren toch eventueel met een slagschroef werken en de kop later wegplamuren. De plinten zijn zo ver ik weet overschilderbaar.
Als je er snoeren in wilt wegwerken is een slagschroef een betere oplossing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat wordt alleen mooi als je een perfect vlakke vloer hebt. Als je tegels of parket hebt en een tegel of plank ligt hoger, dan sluit de plint niet meer netjes aan op de volgende (ik spreek uit ervaring, heb deze plinten ook). Met de clips kun je dat iets makkelijker corrigeren, door deze vaster te draaien zodat de plint er strakker op zit.

Vanzelfsprekend krijg je ze ook minder makkelijk los, dan wanneer je de clips gebruikt en heel moeilijk is het niet om de clips te monteren. Er zit een mal bij en je monteert er 1 per 40cm, zorg wel dat je de gaten boort met een boorhamer want met een normale boor kom je bijna niet door beton. Ik moet ze nog wel eens loshalen om een kabeltje eronder te trekken.

Zorg ook dat je ze in de hoeken perfect in een hoek van 45 graden zaagt, dat gaat eigenlijk alleen mooi met een electrische verstekzaag met hele fijne tanden.

Het zijn wel mooie plinten overigens, voor een niet te hoge prijs.
paulus811
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing