Kun je een accuboormachine ombouwen tot een apparaat met stekker?
Ik heb een op zich prima Makita accuschroef/boormachine, alleen zijn de accu's kapot. Nieuwe accu's kosten rond de 50 euro per stuk en dat vind ik teveel t.o.v. een nieuwe machine.
Kan ik een accu of de machine ombouwen en deze op een 12 volt adapter aansluiten? Zo ja, waar moet ik dan voor de adapter op letten en hoe krijg ik de accu open? Het is een Makita PA12 12 volt 1,3Amp accu.
maar dat was vooral om de accu gegevens te checken,
Amp is niet hetzelfde als Ah.
Om te weten hoeveel Ampere een adapter moet kunnen leveren om de accuboor goed te laten werken moet je dat weten.
(ik ga zo verder met een antwoord)
(daar kwam ik laatst achter bij een oude machine..)
Goed idee trouwens, ik heb ook nog wat accugereedschap en een klusplek waar ik geen duur gereedschap kan laten liggen.
Een oude accuboor op een adapter zal wel blijven liggen.
18V boormachine op oude computer voeding die 6A op de 12V geeft.
Werkt goed, alleen als de (accu)boor te hard moet werken dan stopt de voeding ermee. (pc voedingen zijn beveiligd)
Stekker eruit en er weer in en alles werkt weer.
6A is in dit geval te weinig, al wel genoeg om een dvd speler los te schroeven. Bedenk ik me nu pas dat ik ook een 12V auto accu heb staan. Dat gaat waarschijnlijk beter werken. Ik heb een accu pack aangepast. Ik heb namelijk 2 apparaten die op dezelfde accu aansluiting werken.
Cellen eruit en draden op de aansluitpunten vast maken.
Zo kan ik eventueel een 2e accu van nieuwe cellen voorzien en werkt het ook weer draadloos.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.