bestaan er meervoudige opbouwstopcontacten die je aan de muur kan bevestigen?
Ik zou meerdere stopcontacten bij willen plaatsen in mijn keuken. Nu bestonden er vroeger "verdeelstekkers" die je uit elkaar kon halen, en dan kon je de onderkant tegen de muur boren. Nadien terug in elkaar steken, de stekker in een bestaand stopcontact en je had een vaste verdeelstekker. Uiteraard enkel voor beperkt wattage, vermeld op de verdeelstekker.
Maar nu zijn die verdeelstekkers gewoon aan elkaar gelast of geplakt. Je kan ze dus niet meer tegen de muur bevestigen.
Worden dergelijke verdeelstekkers met muurbevestiging nog geproduceerd? En zo nee.... zijn er opbouwstopcontacten die ik in de plaats kan gebruiken?
Het moet wel bestendig zijn tegen vocht, vermits het relatief dichtbij het kookvuur staat (waar er al eens damp ontsnapt) en een kleine keuken sowieso vaak veel vochtige lucht heeft.
Toegevoegd na 3 minuten:
ik weet natuurlijk wel dat er opbouwstopcontacten bestaan. maar het is een huzarenwerk om deze perfect "recht" naast elkaar te plaatsen.
een vaste verdeelstekker is esthetischer. Of een soort "stekkerbatterij" waar dus meerdere stekkers zich samen in bevinden en die je in zijn geheel aan de muur kan bevestigen.
ik zou het stopcontact zover als mogelijk van het kookvuur verwijderen, zodat dampen er niet naartoe kunnen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.