Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kilo kan werklijm/ montagekit dragen?

Ik wil graag mijn gitaar aan een muur in mijn huis hangen aan een hanger. Maar de muur waar ik hem op wil hangen is niet geschikt voor boren (brokkelt beetje af). Ik zat er nu aan te denken om het te doen met montagekit of een speciaal soort lijm. Maar hoeveel kilo kan zo'n soort lijm dragen? En welke moet ik dan hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je moet sowieso een lijm hebben met een grote kleefkracht (de precieze getallen kan ik op internet helaas niet vinden, maar moeten ze je in de bouwmarkt wel kunnen vertellen|) geschikt voor die ondergrond (montagekit lijkt me een prima keuze), maar veel belangrijker is natuurlijk of je muur het kan dragen. Als het oppervlak groot genoeg is, en en gitaar is relatief natuurlijk niet zo heel erg zwaar, moet dat echter wel kunnen lukken.

Bedenk goed of je later ook ooit de gitaar c.q. lijm weer wilt of moet kunnen verwijderen zonder dat het je je gitaar of je muur of beiden kost. Dat kan betekenen dat een lijm met een iets lagere kleefkracht maar die je nog weer weg kunt krijgen misschien een betere oplossing is. Bijvoorbeeld een lijmpistool ; dat kleeft opmerkelijk goed maar is ook goed weer te verwijderen. Wel snel werken met zo'n groot oppervlak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing