Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik de verwarmingdraden verplaatsen om een thermostaat op te hangen?

Ik wil graag een e-thermostaat ophangen in huis. Maar mijn huidige thermostaat (zo'n simpele ronde) hangt recht naast mijn gasfornuis.
Ik wil dus graag mijn e-thermostaat ergens anders in huis hangen.
Hoe krijg ik de verwarmingsdraadjes daar?
En als ik daarbij hulp nodig heb, moet ik dan een electricien benaderen of een verwarmingsinstallateur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je het bedradingsschema van je huis hebt, kun je precies zien waar de electriciteitsleidingen lopen en kun je de draad verlengen naar een aansluitpunt in de buurt van je nieuwe thermostaat.

Veel handiger is een draadloze thermostaat die je kunt hangen waar je wilt en via een ontvanger bij je ketel communiceert. Omdat ik het idee heb dat je nog geen nieuwe hebt, zou ik dat zeker overwegen. Het bespaart een hoop ellende van draadjes die niet door de buisjes willen en vastzittende trekveren. Murphy klust namelijk altijd mee...

Let wel op dat je zekerstelt dat de draadloze thermostaat geschikt is voor jouw ketel, dat is niet automatisch het geval namelijk.
paulus811
10 jaar geleden
je kan ook gewoon een schacht uitfrezen en daar de kabel door doen en die naar een andere plek toe leiden en dat dan weer dichtstucen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing