Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik op een zo klein mogelijke plaats een toilet inbouwen?

ik denk eraan om in mijn woonkamer een minitoilet te maken. reden is dat ik mogelijk mijn dochter een tijdje bij mij zal hebben met haar been in het gips en voor mijn beide toiletten trappen moeten gedaan worden.
een minitoilet in de woonkamer zou dus handig zijn.... Alleen is de woonkamer al niet groot (24 m²) dus het moet supermini. hoe pak ik dit best aan? leidingen en afvoer van boven lopen door de woonkamer, dus dit vormt geen probleem. het gaat enkel over het formaat van het toilet...

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Misschien eens denken aan een chemisch toilet
10 jaar geleden
Misschien een Sanibroyeur?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat mij vooral van belang lijkt is dat het toilet afgesloten moet kunnen worden. Geen idee of je woonkamer ook een open keuken heeft, daar wil je zeker geen toilet bij in de buurt hebben. ook als er 1 deurtussen woonkamer en toilet is, moet daarnog een deur bij komen. Er moeten 2 deuren zitten tussen je toilet en de keuken, ik citeer:

'Toiletruimten mogen niet rechtstreeks uitkomen in ruimten waar voedsel wordt verwerkt. U moet de bereidruimte en het toilet scheiden door minimaal 2 deuren. U kunt dit doen door een tussenruimte in te richten waar u bijvoorbeeld een wasbak plaatst. De deuren mogen de looprichting naar de nooduitgang niet belemmeren.'
bron: www.antwoordvoorbedrijven.nl

Natuurlijk ben je geheel vrij om te doen wat je wilt, maar bedenk dat deze regel er niet voor niets is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je echt je hele woonkamer gaan verbouwen vanwege een gips-gevalletje? Dat duurt normaal een week of zes... en jij zit de rest van je tijd met die wc in je woonkamer (als het al mag, ingeval een huurwoning). Dan lijkt een dixie in de tuin me toch een beter idee... of je richt één verdieping zo in dat alles daar kan gebeuren (wonen, slapen, leven)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing