Hoe laat ik een vloer aflopen van een douche zonder douchebak?
Er is al een vraag gesteld over de noodzaak om bij een inbouwdouche de vloer te laten aflopen. Er werd daar gesuggereerd om dit zeker te doen en ook om kleine tegeltjes te leggen. Dat ben ik beiden van plan.
Nu vraag ik me enkel af hoe ik een vloer kan laten aflopen. De vloer is namelijk één geheel. Al verduidelijking voeg ik nog eens de tekening erbij. De vloer bestaat uit houten planken met daarop 2 grote stukken watervast MDF (waar ik de tegeltjes zal op bevestigen).
Ik kan natuurlijk het stuk MDF waar de douche staat, laten aflopen naar de afloop, maar dan krijg ik een ongelijke vloer met in het midden een oneffenheid omdat dat ander stuk wél recht zal liggen.
En ik wil juist dat die vloer één geheel vormt, zodat die douche helemaal geïntegreerd is in de rest (dus eigenlijk niet opvalt als er niemand doucht). Het andere alternatief is de hele vloer laten aflopen, maar is dat opportuun? Je kan dan wel "zeeziek" worden als je de badkamer binnen stapt als die vloer schuin ligt. Plus rolt alles dan naar de laagste kant.
Dus : is er nog een andere oplossing?
als het echt niet lukt, zal ik zeker hulp inroepen, maar eerst wil ik het alleen proberen... bedankt voor je suggestie in ieder geval hoor!!!
lees de 4e (of 5e) post (van Peter) hier:
http://www.klusidee.nl/Forum/about42414.html Voor zover ik weet is een voeg nooit 100% waterdicht. Op beton e.d. geen probleem.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.