hoe maak ik zo een klein mogelijke instapdouche?
Ik heb een aantal onderdelen gekocht, maar zie nu dat het moeilijk wordt om de douche te ontwerpen. Als ik de douche zet waar ik ze wilde zetten, kom ik in problemen met de toegangsdeur (iemand die naar het toilet moet, moet dan passeren aan de douche maar heeft nauwelijks plaats hiervoor)
Ik heb een langwerpige afvoer van 1 meter gekocht plus een glazen douchewand van 1 meter als scheidingswand met de wasbak. hoe kan ik nu zo klein mogelijk een instapdouche maken, die toch genoeg ruimte biedt?
Kan ik het water vrijuit in de badkamer laten stromen dankzij die brede afvoer, of is dit risicovol?
Toegevoegd na 11 uur:
het toilet waarvan sprake staat niet op de tekening, het bevindt zich tegenover de wasbak in een inham.
Toegevoegd na 5 dagen:
allemaal goede tips, bedankt!
Ik heb er voor gekozen om bij de bouwmarkt 2 zgn harmonica badwandjes te kopen (zie link, ik heb ze van 110cm). Er is eerst een soort douchebak gemaakt 7cm hoog en zo breed als de wandjes. Als ik douche vouw ik de deurtjes dicht en als ik klaar vouw ik ze open, zo hou je de hele ruimte eigenlijk beschikbaar. Ik prijs nog iedere keer de dag dat ik dit zo bedacht heb.
http://www.sanidepot.be/douches/badwand/lafiness-badwand-aquarius-140-cm.html
ik wil nu wel geen douchebak maken...maar misschien houden deze badwandjes toch al bij al heel wat tegen omdat het water er rechtstreeks op spuit. Ik zal het eens gaan bekijken bij de doe-het-zelf hoe dat in elkaar steekt.
heel erg bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.