Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik watervast MDF gebruiken voor het bekleden van buitenmuren (ifv schilderen of tegelen)?

Ik heb verschrikkelijke buitenmuren. Er hangen meerdere lagen verf op. De bovenste lagen zijn er inmiddels af, de onderste zijn er met niets af te krijgen bv. met schuren. Ik ben er nu al een tijd mee bezig en het is erg arbeidsintensief plus zit de muur natuurlijk vol hoekjes en kantjes (die moeilijker te schuren zijn...).
Nu denk ik eraan om die muren te betegelen met een soort gaudi-tegeltjes of te schilderen met verf voor buitenmuren. Maar op de huidige ondergrond kan dat dus niet.... Kan ik hier watervast MDF inschakelen om de muren te bekleden?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Tja, je kan de muur er mee aftimmeren maar of het lang blijft hangen betwijfel ik. Zelf een watervaste kwaliteit MDF zal snel water gaan opnemen, al was het maar omdat je de kopsekanten, zelfs met een randsealer, nooit helemaal dicht krijgt. Geloof me, ik heb het geprobeerd met boeiboorden. Watervast MDF is bedoeld om in een vochtige ruimte te gebruiken. Dat is niet hetzelfde als buiten in weer en wind.
Als je die muren netjes wilt hebben zou ik ze laten stuccen. Zijn ze mooi strak, en eventueel direct geschikt om op te tegelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing