Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik plamuurplekken weg op mdf ondergrond die door de 1e laag hoogglansverf komen?

Ik heb het mdf geplamuurd, geschuurd en toen met speciale mdf grondverf 2x gegrond. De plamuurplekken weer geschuurd tot het glad was en toen de eerste laag hoogglans verf erop gedaan. Nu blijf je alle plekken heel erg zien, ook de oneffenheden. Ik moet zo wie zo een tweede laag nog doen.Gaat dit weg met een tweede of derde laag of is er een andere goede oplossing? Wie heeft een tip

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De grondlaag moet steeds dekkend blijven. Als U met het laatste schuurwerk door de primer schuurt, heb je verschil in poreusiteit. Volgorde is, zo vlak mogelijk schuren, met een schuurblok. Een laag grondverf, na droging opschuren, met blok ( zo krijg je de oneffenheden te zien.Plamuren, schuren met blok, onstoffen, en indien nodig bijplamuren, tot het vlak is, na schuren met blok.Dan een laag primer.Deze lichtjes schuren, met blok, zonder DOOR te schuren.Als dit toch gebeurt, weer een laag primer.Steeds tussen de lagen lichtjes schuren.Na de primer, een intermediaire laag ( ik maak deze zelf door half om half primer en lak te mengen, indien ze op dezelfde basis zijn ) weer lichtjes opschuren met de hand ( koppen ) en afwerken met één of twee lagen lak. Er zijn andere manieren, maar te uitgebreid om te vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding