wat zijn de risico's als je een bad/gootsteenafvoer op de afvoer van het toilet aansluit?
Een vijftal maanden terug stelde iemand de vraag of je de afvoer van het wc ook voor het bad kan gebruiken. Ik heb nu een toilet geïnstalleerd op het tweede, en volgens het antwoord op die vraag kan je op de afvoer van het toilet ook de afvoer van het bad aansluiten (in mijn geval zou het gaan over een douche en een wasbak).
Nu zou dat bij mij heel veel werk uitsparen, dan hoef ik geen gat door de muur te maken en geen heel buizenwerk te installeren (jammer genoeg heb ik de buizen al gekocht, maar tja, kan ik misschien nog voor iets anders gebruiken...).
Maar er staat ook dat je voorzorgmaatregelen moet nemen. Wat zijn hier dan wel de risico's en hoe vermijd ik deze (op lange termijn). En komt er bv. niet teveel "kracht" op het t-stuk onderaan de toiletafvoer als ik er ook nog douchewater en gootsteenwater in laat lopen? En hoe zit het dan met de beluchting van douche en gootsteen, waar moet ik die dan plaatsen?
Zijn er nog aandachtspunten/risico's?
En is het sowieso even goed dan een aparte afloop of doe ik toch beter een aparte afloop, ondanks het extra werk?