Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ga ik deze deurpost exact horizontaal afzagen?

De onderkant van deze deurpost is rot. Ik wil de deze horizontaal afzagen boven de rot. Daar vervolgens een nieuw stuk hout inzetten. Maar hoe ga ik dit exact horizontaal afzagen zodat het nieuwe hout genoeg contactvlak met het oude zal hebben om goed vast te plakken? Ik heb hiervoor geen machines.

Picture for question
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Recht stuk ijzer langs de zaag lijn klemmen. Met een houtzaag er vlak langs zagen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vroeger werd zoiets schuin afgezaagd en het nieuwe stuk dus ook in de zelfde schuinte dan kun je er nl een paar schroeven in draaien om het aan elkaar te bevestingen
10 jaar geleden
Schuin afzagen een behoorlijk stuk boven de houtrot, leg het afgezaagde stuk op je nieuwe balk / kozijndeel en teken de schuinte af, houd er rekening mee dat je een paar mm. kwijt bent door je zaagsnede.
Zo heb je altijd de zelfde schuinte en een groter contactvlak om te lijmen.

Zelf zou ik liever de hele lengte vervangen, of zelfs het hele kozijn, is sterker.
E.e.a. afhankelijk of je de deur vaak gebruikt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Nog even op je foto gekeken en zie dat een scharnier ook op het nieuwe deel komt, reden temeer om de hele lengte te vervangen omdat er behoorlijke krachten op het scharnier (dus het nieuwe deel) komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schuin afzagen, nieuw stuk maken, en lijmen.Om zeker te zijn dat alles stevig zit kan je extra bevestigen aan de muur. d.m.v. vijzen, of montage kit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing