Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een poot van mijn gietijzeren bad afgebroken... hoe krijg ik dat terug aan elkaar?

Ik heb daarnet mijn bad-op-pootjes een stukje verzet omdat er achter het bad een tegel los zat. bij het terug plaatsen botst ik met een poot tegen de kraan (die vanop de grond begint) en de poot brak af. nooit gedacht dat dat kon, gietijzer leek me sterk. Ik heb het voorlopig met planken e.d. onder het bad terug geplaatst, maar zou heel graag die poot er terug aan krijgen. Kan dat en zo ja, hoe....

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

met kneedbaar staal werkt wel maar of dat een vol bad houd is nog maar de vraag .
je kunt aan de achterkant een of 2 roestvrijstalen plaatjes er achter plaatsen die over de scheur heen vallen gaatjes boren schroeven er in rvs welteverstaan en dan zou het stevig genoeg moeten zijn dan de uitpuilende kneedbaar staal afwerken aan de voorkant en je ziet er niks meer van
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is echt een probleem. Gietijzer kan niet worden gelast. Probeer het eens met kneedbaar staal, maar ik geef garantie tot de deur van de badkamer...
escape
10 jaar geleden
Gietijzer is heel goed te lassen met speciale elektroden, ga eens bij een lasbedrijf of mechanisatiebedrijf informeren er is vast wel iemand die dit voor je wil doen, er is wel de juiste kennis voor nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing