Hoe kan ik een vermijden dat mijn bloembak vooraan wordt omvergegooid of geplunderd?
Ik woon in een studentenstad/-buurt. En één van de traditionele studentikoze grapjes is : bloembakken van de vensterbank sleuren. Of de bloemen eruit trekken. Of met de hele bloembak gaan lopen, dat gebeurt dus ook.
Nu zoek ik een systeem waarbij dit vermeden wordt. De bloembakken vastmaken zou bv. al iets zijn, maar ik weet niet waarin ik dit moet bevestigen : in mijn mooie houten raam wil ik niets schroeven en mijn gevel is "gerotst", en het is heel moeilijk om daarin iets vast te maken. Mijn brievenbus bv. is al enkele keren van de muur getrokken omdat een gat boren en een plug bevestigen in een gerotste gevel bijna onmogelijk is (rotsen is een dikke laag beton die vroeger in een motief op de gevel werd bevestigd, heel origineel en authentiek maar dus niet handig. vooral omdat het rotsen heel ruw is gebeurd, dus ik moet al héél diep boren voordat ik baksteen raak.).
Plus heb ik dan nog geen oplossing voor het uittrekken van bloemen.
Toegevoegd na 8 minuten:
gerotst = ook "geraapt" (term uit bouwkundig erfgoed)
Een of andere kleurstof?
Camera? Een probleem is dat dat alleen werkt als het steeds dezelfde zijn, maar het zijn waarschijnlijk steeds andere.
Dit ga je niet winnen, ik zou mijn plantjes achter neerzetten. En voor?
Distels
Bramen met stekels
Rozen met stekels (hoewel die ook best kwetsbaar zijn)
Wel opletten dat er geen katten of andere dieren in die bak komen natuurlijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.