Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk materiaal neem ik best om een stevige sokkel te maken voor een standbeeld in een vijver?

Ik zou graag een vijver bouwen en in die vijver een standbeeld zetten. Het beeld is van beton, en zeer zwaar. Om dat beeld te kunnen plaatsen moet ik een sokkel maken of kopen. Welk materiaal is hiervoor het beste geschikt? het moet uiteraard tegen vocht kunnen, ook bij zwaar vriesweer....

Toegevoegd na 14 uur:
er is al een sokkel voor het beeld, maar dat is niet geschikt om permanent in water te staan, het is een soort siersokkel van zandsteen met een betonlaagje. dus eerst moet die vijverwaterbestendige sokkel in de vijver (die ook tegen combinatie water/vorst kan), dan de siersokkel (een soort minipilaar) e, tot slot dan het beeld...

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

een sokkel van beton is hier de beste oplossing. een gietmal maken van betonplex, als de vijver gemaakt is van EPDM of vijverfolie plaats dan eerst een plaat (+/- 5cm dik) geextrudeerd poluystyreenschuim ivm het beschadigen van de folie door het totale gewicht, daarop de mal. de mal insmeren met slaolie, beton storten, twee weken laten uitharden, mal verwijderen en het beeld kan erop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een sokkel van beton lijkt mij dan het beste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een plek waar ze betonnen tuinbeelden verkopen, verkoopt over het algemeen ook sokkels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing