Kan je impregneermiddel op steen overschilderen?
Hier een lelijk gekleurde wand van steen. Overschilderen kost veel verf of tex. (Heb ik van een collega gehoord die een wand meerdere keren moest doen om het dekkend te krijgen.)
Nu kreeg ik het advies om vooraf te impregneren. Nu vraag ik me af of de stenen na gebruik van dit middel wel kan worden geschilderd.
Bij een webshop kwam ik ook brandwerend spuitspul tegen en ook voor dat kan ik geen gerichte informatie vinden.
Toegevoegd na 1 minuut:
Het is trouwens binnen. Verf moet dus op waterbasis zijn. Droogt sowieso slecht heb ik gehoord.
Toegevoegd na 12 minuten:
En als het verschil maakt, want dat weet ik ook nog niet. Wat voor verf kan je dan het best gebruiken zonder impregneren en met impregneren. Ik weet niet groot de zuigkracht is.
Toegevoegd na 28 minuten:
Heb na antwoord 1 van @Crea ook deze vraag na F5 gekregen. Bij mij is het binnen, maar het loopt door tot buiten en zou dat ook met de kleur kunnen doen. (ben zoekende naar vooraf nadenken en dan een redelijke keus zonder problemen te kunnen maken.)
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/overig/graag-buitenmuur-schilderen-woning-eerst.433975
Toegevoegd na 2 dagen:
Heb nu meerdere alternatieven voor het wegwerken van de muur.
Het is dus inderdaad heel erg uitkijken met de gekozen materialen om het met kleur bij te werken. Ik heb bij de reacties nog wat informatie toegevoegd. Zo kunnen de lelijk in het oog springende worden weg gewerkt met allerlei goten van de bouwmarkt.
Moet er dus opnieuw over na gaan denken wat het beste is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.