Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haal ik de wieltjes onder de piano vandaan?

Ik heb een zware staande piano waar wieltjes onder zitten met schroeven aan de onderkant van de piano.

De schroeven zijn zo los dat de piano niet goed meer rijdt. Ik wil daarom de wielen er onder uit halen, schoonmaken en terug onder de piano zetten met nieuwe schroeven. Maar er is geen ruimte onder de piano om met een schroevendraaier te prutsen (er is maar 5 cm ruimte)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

leg naast de piano iets dat hoger is dan de wieltjes bijvoorbeeld een blok (openhaard) hout of baksteen , leg een plank over dat blok en een klein stukje onder de piano , vraag iemand op het lange deel van de plank te gaan staan , dan gaat de piano omhoog , stut de piano met wat materiaal , plank omhoog en de wieltjes staan vrij van de grond omdat de schroeven los zitten zal je de wieltjes er met een stevige schroevendraaier makkelijk onderuit wrikken , als je de ene kant hebt gedaan doe je de ander kant , om de piano van de plank af te halen til je de plank helemaal verticaal
hij valt dan op de vloer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik eventueel een autokrik met een balkje en opvulhout,en stapel desnoods wat tegels onder de andere poot van de piano!
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing